web-translators-pl

[gnu-pl] Re: problemy z pc

From: Wojciech Kotwica
Subject: [gnu-pl] Re: problemy z pc
Date: Fri, 5 Apr 2002 06:50:43 +0200

Artur Skura wrote:

> Przypomina mi się fragment ,,dyskusji'' z soc.culture.polish:
>
> Troll: Nie rozumiem, przecież Jezus też był Żydem?
> Scp-owiec: Bzdura. Jego Matka była Palestynką; on sam -
> Nazarejczykiem.

Pierwsze słyszę, by istniał taki lud jak Nazarejczycy???
I Palestynka? na przełomie er? Równie bezsensowne, co mówienie
o istnieniu Żydów w okresie przedmojżeszowym. Facet nigdy nawet
nie otwierał ani Starego, ani Nowego Testamentu. "Culture.polish"!
Jeśli to przeciętny poziom, to dobrze, że nie zaglądam,
dostatecznie nerwowy i bez tego jestem ;-)

> Tak, slangowe Buehre-coś (nie wiem jak się pisze). Powstało
> z przełożenia Sylab w Maghrebie ;)

A to spryciarze ;-)

> Dochodzi jeszcze rozróżnienie na ,,prawdziwych'' Arabów i kolejne
> pokolenia - ludzi urodzonych już we Francji, ale mających arabskich
> rodziców.

Skoro są Afroamerykanie to może Maghrebofrancuzi? ;P

> IMVHO mają o wiele większy problem, niż Żydzi w Polsce z różnymi
> oszołomami.

Duża społeczność, rosnąca, słabo się asymiluje i często zdarzają się
konflikty z normami kraju, w którym zamieszkali. Jedni i drudzy mają
poważny problem. U nas, na szczęście, nigdy tego nie było.

> (Zresztą... w Polsce widziałem ,,archetypowego''
> (jarmułka, baczki) Żyda może raz, i to w telewizji ;).

Jakieś 1:10 000, co i tak trzeba by mocno skorygowac, bo nawet
w Izraelu tylko bardzo ortodoksyjni chodzą w chałatach, z brodami
do piersi i pejsami. Właśnie sobie przypomniałem: powinienem grać
w Totka, bo trafiło mi się być z jednym w wojsku. Nie wiem czy
był mocno wierzący, brodę, oczywiście, i tak stracił na wejściu
(pamiętam ją dobrze, bo strzygli go przede mną).

--
HQ