web-translators-pl

Re: [gnu-pl] Re: problemy z pc

From: Artur Skura
Subject: Re: [gnu-pl] Re: problemy z pc
Date: Thu, 4 Apr 2002 13:19:20 +0200

On Thu, Apr 04, 2002 at 12:30:53PM +0200, Wojciech Kotwica wrote:
> Ja słyszę tylko, że ktoś _usiłuje_ mnie obrazić. Zauważam, że
> ktoś mu w głowie namieszał i sądzi, że to wyzwisko. Wk* mnie
> jego poglądy, nie słowo "Żyd". Samo "ty Żydzie" nie może być
> dla mnie obraźliwe bo gdybym był Żydem, to jak miałbym o sobie
> mówić? Polski Izraelczyk?;P  Abraham to chociaż był Hebrajczykiem
> i problem z głowy, ale Dawid już nie.

Przypomina mi się fragment ,,dyskusji'' z soc.culture.polish:

Troll: Nie rozumiem, przecież Jezus też był Żydem?
Scp-owiec: Bzdura. Jego Matka była Palestynką; on sam -
Nazarejczykiem.

> A mają we francuszczyźnie pejoratywne słowa od Arabów urobione
> (jak u nas "cygaństwo")?

Tak, slangowe Buehre-coś (nie wiem jak się pisze). Powstało z
przełożenia Sylab w Maghrebie ;)

> Głupie, Maghreb jest od Atlantyku do Syrty. Ciekawe, co zrobią
> z Egipcjaninem albo Syryjczykiem.

Dochodzi jeszcze rozróżnienie na ,,prawdziwych'' Arabów i kolejne
pokolenia - ludzi urodzonych już we Francji, ale mających arabskich
rodziców. Często ich życie jest naprawdę przykre - nie mają nawet
ojczyzny: nie rozumieją kraju ojców, a Francuzi ich nie akceptują.
IMVHO mają o wiele większy problem, niż Żydzi w Polsce z różnymi
oszołomami. (Zresztą... w Polsce widziałem ,,archetypowego''
(jarmułka, baczki) Żyda może raz, i to w telewizji ;).

Pozdrowienia,
Artur
--
http://www.wolneprogramy.org