web-translators-pl

Re: [gnu-pl] Re: problemy z pc

From: Artur Skura
Subject: Re: [gnu-pl] Re: problemy z pc
Date: Thu, 4 Apr 2002 09:37:31 +0200

On Thu, Apr 04, 2002 at 08:29:52AM +0200, Wojciech Kotwica wrote:

> Eee, ma? Zawsze myślałem, że nie ma necechowania. Jak Eskimos.
> "Żyd" jest negatywnie odbierane i z takim wydźwiękiem używane
> tylko przez antysemitów, ale przez pozostałych (w tym i Żydów)
> nie. Słowo, jak słowo.

Ty Francuzie.

Ty Żydzie.

Ja ,,słyszę'' różnicę ;)
Tak więc nie bądź Żyd i przyznaj mi rację ;p

Tu rzeczywiście jest trochę jak z Cyganami, ale ,,cyganić'',
,,cygan'' (=kłamca) dziś już spotyka się coraz rzadziej.

Tak BTW to jest chyba ,,problem'' bardziej ogólny. Tuz po przyjeździe
do Francji byłem bardzo ciekawy jak wyglądają ci Arabowie, o których
tyle się wszędzie mówiło (że sztyletują w nocy, że kradną, że Le Pen
chce ich wszystkich w kosmos wysłać), a w Polsce nie miałem okazji
żadnego spotkać. I siedzimy sobie pewnego dnia w jakimś miasteczku na
tarasie kawiarni i pytam się koleżanki - ,,czy to jest Arab'' (bo
wydawał mi się Arabem - miał ciemną karnację i zakrzywiony nos). A ona
przerażona ,,cii, chcesz oberwać?''.
Chyba też wymyślili jakiś objazd dla Araba - Magrebczyk czy coś
takiego.

Pozdrowienia,
Artur
--