gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] Ändrad temahantering

From: Aron Boström
Subject: [Gnuheter-dev] Ändrad temahantering
Date: Thu, 24 Jul 2003 21:03:03 +0200

Hur skulle det tas emot om jag skrev om temahanteringen så att man istället
för som nu:

include("header.php");
//skriva själva sidan
include("footer.php");

skriver:
include("theme.php");
header($args); (ex hänvisning till en speciell banner eller att specialblock
kan visas i vänster- eller högerlisterna (för exempelvis en wiki))
//texten i sidan
footer($args);

Det skulle underlätta för AB Nimm i sin inpassning i Gnuheter.

Sedan tänkte jag skriva ett nytt publiceringssystem för FS och undrar om det
kan vara något för Gnuheter också, det ska grunda sig på min wikirenderare
kombinerat med lite annat tervligt gojs jag har hackat ihop på hårddisken
under våren så istället för att ställa HTML-krav på redaktörer (vilket jag
inte kan göra på FS) så är det bara att skriva text och ha '' och ''' i
tankarna så löser sig nästan allt.

I det nya publiceringssystemet så ska skiljs ingressen från artikeln också så
att en ingress visas på löpsedeln och den visas i annan stil i artiklen, lite
skilld från övriga artikeln.

--
.Aron