gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Ändra d temahantering

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Ändra d temahantering
Date: Fri, 25 Jul 2003 10:56:44 +0200

On Thu, 24 Jul 2003, Aron Boström wrote:

(På söndag kan jag svara lite mer på bra frågor, men just nu har jag
lite mycket.)

> Hur skulle det tas emot om jag skrev om temahanteringen så att man istället
> för som nu:
>
> include("header.php");
> //skriva själva sidan
> include("footer.php");
>
> skriver:
> include("theme.php");

...eller typ include("themes/{$gconf['theme']}/theme.php"); ungefär?

> header($args); (ex hänvisning till en speciell banner eller att specialblock
> kan visas i vänster- eller högerlisterna (för exempelvis en wiki))
> //texten i sidan
> footer($args);

Jag tror att det är helt ok. Finns det någonstans i koden där det
krävs mer ändringar än sådär?

> Det skulle underlätta för AB Nimm i sin inpassning i Gnuheter.
>

> Sedan tänkte jag skriva ett nytt publiceringssystem för FS och undrar om det
> kan vara något för Gnuheter också, det ska grunda sig på min wikirenderare
> kombinerat med lite annat tervligt gojs jag har hackat ihop på hårddisken
> under våren så istället för att ställa HTML-krav på redaktörer (vilket jag
> inte kan göra på FS) så är det bara att skriva text och ha '' och ''' i
> tankarna så löser sig nästan allt.

Vad är FS?

Tanken låter bra, och en wiki-hantering för artiklar (och dagböcker)
har jag ju haft på agendan ett tag..

> I det nya publiceringssystemet så ska skiljs ingressen från artikeln
> också så att en ingress visas på löpsedeln och den visas i annan
> stil i artiklen, lite skilld från övriga artikeln.

Dvs, samma som Gnuheter redan gör? (Förutom visningen)

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/