gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Patch för PHP 4.3 samt underprojekt

From: Aron Boström
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Patch för PHP 4.3 samt underprojekt
Date: Mon, 21 Jul 2003 19:35:35 +0200

On Sunday 20 July 2003 21:01, Patrik Wallstrom wrote:
> Välj själv. Statistiken verkar lite buggig (som nån påpekade), kolla
> längst ner på Mosaic här t.ex:
> http://www.gnuheter.com/stats.php
>
> Viktigast just nu är nog bara att fixa de buggar som finns, så att vi
> kan få ut en 1.2 tror jag.

En buggfix på statistiken och en standardisering, "patch1" rättar att
procenten blir fel "längst ner" och "patch2"  förändrar användningen av
$HTTP_USER_AGENT till getenv(HTTP_USER_AGENT) vilket är att föredra - och
dessutom nödvändigt för nya PHP-versioner som annars måste konfigureras om
för att fungera.

patch1 är egentligen bara ett fulhack; den tar itu med symptomen istället för
problemet, dock tror jag att det i detta fallet är minst lika snabbt.

--
.Aron