gnuheter-dev

Re: [Gnuheter-dev] Patch f ör PHP 4.3 samt underprojekt

From: Patrik Wallstrom
Subject: Re: [Gnuheter-dev] Patch f ör PHP 4.3 samt underprojekt
Date: Sun, 20 Jul 2003 21:01:13 +0200

On Sun, 20 Jul 2003, Aron Boström wrote:

> Hej, tycker kodbasen har svalnat rejält, får man göra något åt.

Ja, själv har jag haft rätt mycket annat att göra. Är i Paris just nu,
och har faktiskt försökt få igen min utvecklingsmiljö.

> Har tillfälligt slarvat bort mina möjligheter att komma åt CVS, kan bara
> använda anonym CVS-tillgång. :-(

Hur menar du? Det enda jobbiga är att man (fortfarande!) måste använda
ssh1 för att komma åt cvs. Jag har iaf lyckats checka ut koden
(här). Skicka upp en ny cvs-nyckel till din användarprofil kanske?

> mainfile.php är bruten sedan PHP 4.3, här kommer en patch som städar
> upp det.  Jag har ingen möjlighet att testa om det fortfarande
> funkar för PHP < 4.3

Jag provar (om jag nu får igång det). Debian har inte 4.3 ännu, utan
är fortfarande på 4.2.3.

> Det enda är att LC_TIME (LC_* överhuvudtaget) inte får skickas som strängar
> utan måste skickas som konstanter i de anrop som görs på två ställen.
>
> Hur har det gått med det där Wiki-insticket i Gnuheter? Är det värt
> att vänta på eller ska man skriva ihop ett eget?

Det har nog inte hänt nåt alls. Finns det någon stabil Wiki att bygga in?

> Undrar dessutom vilket som har högst prioritet, att ändra till den nya
> konfigurationen, bygga om statistiken eller slå ihop de båda
> användartabellerna.

Välj själv. Statistiken verkar lite buggig (som nån påpekade), kolla
längst ner på Mosaic här t.ex:
http://www.gnuheter.com/stats.php

Viktigast just nu är nog bara att fixa de buggar som finns, så att vi
kan få ut en 1.2 tror jag.

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-733173956
                `-> http://www.gnuheter.com/