mozilla-nl-dev

Re: [Mozilla-nl-dev] Talen vr webpagina's: meer dan enkel nl-NL?

From: Aurelus
Subject: Re: [Mozilla-nl-dev] Talen vr webpagina's: meer dan enkel nl-NL?
Date: 9 Apr 2003 16:09:06 -0000

On Wed, 09 Apr 2003 11:44:36 +0200
Mattias Campe <address@hidden> wrote:

> Hoi,
>
> In Bewerken > Voorkeuren > Navigator > Talen kun je de volgorde van je
> voorkeur van talen instellen. Zelf heb ik echter al het probleem gehad
> dat ik bij een website kwam die enkel een duitse en een engelstalige
> versie had, waardoor de navigatie onmogelijk werd (bij iedere verdere
> stap moest ik zelf kiezen tss de duitse of engelstalige, maar de waarden
> die ik ingevuld had in de formulieren werden zo vergeten).
>
> Om een lang verhaal kort te maken, zou het niet goed zijn om daar de
> volgende volgorde in te plaatsen:
> [...]

Hoi Mattias
Dat vind ik een goed idee. Ik heb nu de volgende verandering gemaakt in
het bestand nl-NL/locale/nl-NL/navigator/navigator.properties:
[nl-NL]
[nl-BE]
[nl]

Ik neem aan dat de website altijd terugvalt op [en], dus op zich moet
het zo werken. Of er voorkeuren voor andere talen in moeten, weet ik niet
echt.. Dat lijkt me behoorlijk gebruiker-specifiek. (Geeft 'de gebruiker'
de voorkeur boven Frans of Duits? Ik denk dat de 'gemiddelde' Nederlander
Duits zou kiezen, en de 'gemiddelde' Vlaming Frans, maar misschien heb ik
het mis..

--
Regards,
Aurelus (atmmdotst)          B0EE26D3C2B890D9F4AE6E3F31C469D513FFD236