gug-bg-herd

Re: Търси се пощенски к лиент

From: Yavor Doganov
Subject: Re: Търси се пощенски к лиент
Date: Mon, 26 Jul 2010 17:20:04 +0300

В 23:09 +0300 на 25.07.2010 (нд), Ivaylo Valkov написа:
> Та, търся си пощенски клиент.

Успех.  Според мен много-много не трябва да слушаш съвети и препоръки,
ами да пробваш различни клиенти за известен период (1-3 месеца).  Ако
някой ти приляга, веднага ще усетиш.  Ако изпитваш вродена неприязън,
също.  Хора различни, програми бол -- коя е най-подходящата е строго
индивидуално.

Аз съжалявам, че навремето няколко емаксисти ме наплашиха с Gnus...

>      * да има нужда от колкото се може по-малко ресурси
>      * с по-голям приоритет са програми за терминал

Значи Mutt, Alpine или Emacs.

Mutt е много гот, но има някои съществени недостатъци.  Макар да го
ползвам все още почти всеки ден, и дълго време ми е бил основен клиент,
не вярвам да ти е много удобен.  Alpine не съм ползвал, но като гледам е
абсолютно същия като Pine.  Надали ти трябва да се занимаваш с него при
наличието на Mutt.

>      * може би с още по-голям приоритет, нещо за Emacs (отдавна ме
>        сърбят ръцете ;))

Аз горещо препоръчвам този вариант.  Направо се родих преди 6-7 години
като мигрирах от Mutt към Mew.

Gnus, MH-E и Rmail са вградени в Emacs.  Останалите са VM, Mew,
Wanderlust и Cmail.

>      * да поддържа IMAP(задължително)

Rmail автоматично отпада.  С MH-E съм съвсем бегло запознат; доколкото
знам поддържа IMAP само чрез GNU Mailutils, и подозирам мъка.  Cmail е
абсолютна бъгня, хич не го и помирисвай даже.

Gnus се слави най-усъвършенствания клиент.  Чувал съм за известни
проблеми с IMAP, за съжаление (не знам доколко е вярно).  Калоян го
ползва интензивно, както изглежда и Делян.  Те могат да ти кажат повече.

VM е най-подготвен за mbox, но със сигурност поддържа и IMAP (не знам
доколко добре).  За него казват, че е най-лесния за усвояване клиент от
тези за Emacs.  Ползвах го около две-три седмици едно време, никак не ми
допадна (имаше и проблеми с кодирането, които най-вероятно са коригирани
отдавна).

Mew е много приятен, ползвах го поне 2-3 години.  Поддържа IMAP много
добре.  Имаше проблеми с кирилицата (свързани с mule-ucs) и затова го
изоставих.  Сега този проблем не съществува, и за Mew чувам само хубави
неща.  Не съм го пробвал поне от 5 години.

Wanderlust е главния ми клиент от 5-6 години насам, че и повече.
Специално е създаден като IMAP клиент, и казват, че е най-бързия (вкл. в
сравнение с известни графични клиенти).  Не го ползвам с IMAP (аз съм на
MH още...) и затова не мога да кажа нищо конкретно.  Но вярвам, че
слуховете не са преувеличени.  Има някои неща, които ме дразнят, но вече
съм свикнал.  От друга страна, има други функционалности, които ме
кефят.  Ръководството е приятно за четене, настройките са песен.

>      * да може да показва папките от IMAP в дървовидна структура

Хм, нима всички не ги показват така?

>      * да поддържа изменено UTF7 кодиране за имената на папките

Какво представлява това?  Можеш ли да дадеш пример?

> От графичните друго май не остана, като се замисля.

Сещам се за още няколко:

      * Mozilla Mail & News (Seamonkey/IceApe) -- по-бърз е от
        Thunderbird, но надали си струва.
      * Balsa -- много приятен, ползвах го за около 5-6 месеца.  Има
        по-малко възможности от Sylpheed и Claws Mail.  (Вече не е пакет
        на GNU, BTW.)
      * GNUMail.app -- не ти го препоръчвам, макар да съм
        пристр`астен :-)

> Ако от нещо не сте доволни в клиента, също може да е добре дошло.

В WL най-много ме дразнят тези неща:

- Статиите в групите за новини не изтичат, и след време отварянето на
  голяма група отнема много време (това не те касае, предполагам?).
  Трябва да се трият ръчно.

- Докато отвярям голяма група новини или съм я отворил и WL автоматично
  изтегля следващата непрочетена статия, и спре връзката, Emacs увисва и
  почва да консумира 100% CPU.  Ни C-g, ни ESC-ESC-ESC помага, трябва да
  убивам процеса :-@  Ако така се държи и при връзка по IMAP, ще е много
  неприятно.

- При писмо със съдържание да речем в UTF-8 но без обявено кодиране в
  заглавната част, WL не може да "отгатне" кодирането и показва клянги.
  Същото го прави и Evolution, но при WL дори и ръчно не можеш да
  зададеш кодирането :-(