Re: vraagje

From: gaspard
Subject: Re: vraagje
Date: Thu, 11 Jul 2002 21:21:04 +0200 (CEST)

On Thu, 11 Jul 2002, Rudy Gevaert wrote:

> Date: Thu, 11 Jul 2002 13:09:16 +0200
> From: Rudy Gevaert <address@hidden>
> To: glms <address@hidden>
> Subject: vraagje
>
> ello,
>
> ik vraag mij af hoe we de teksten schrijven:
> - schrijven we overal: je
> - schrijven we overal: we
>
> bv: als we een cdrom willen mounten dan tik je: mount blabalba
          ^^
> of
> als we een cdrom willen mounten dan tikken we: mount blabalba

't een of 't ander maar toch niet door elkaar he :)

> Wat willen jullie gebruiken?  laat het een beetje rap weten zodat ik het
> kan aanpassen.  Voorlopig ga ik verder met "we".  Ik stel dit dan ook
> voor :)

Voor mij is dat goed, hoewel we voor de thesis verplicht worden om
onpersoonlijk te schrijven: mount blabalba is het commando om een cdrom te
mounten. Maar ik geef toe dat dit nogal rare zinnen kan opleveren en
misschien niet echt geschikt is voor een cursus.

In het engels wordt veel 'you' gebruikt wat eigenlijk wel 'je' is...

Gaspard