Re: [shell-script] For com Shell + erro

From: Bruno Gunter
Subject: Re: [shell-script] For com Shell + erro
Date: Tue, 08 Nov 2011 08:34:37 -0200

Maurício,

Possivelmente você não está chamando um subshell. Experimente ver a
diferença de uma ação com colchetes e depois com chaves.

Um exemplo pode ser obtido no tldp.org, que reproduzo aqui:

Example 21-2. List User Profiles

/#!/bin/bash
# allprofs.sh: Print all user profiles.

# This script written by Heiner Steven, and modified by the document author.

FILE=.bashrc  #  File containing user profile,
               #+ was ".profile" in original script.

for home in `awk -F: '{print $6}' /etc/passwd`
do
   [ -d "$home" ] || continue    # If no home directory, go to next.
   [ -r "$home" ] || continue    # If not readable, go to next.
   (cd $home; [ -e $FILE ] && less $FILE)
done

#  When script terminates, there is no need to 'cd' back to original
directory,
#+ because 'cd $home' takes place in a subshell.

exit 0/

[]'s
Gunter