www-pl-discuss

Re: [www-pl-discuss] Otwarcie repozytorium GIT

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Otwarcie repozytorium GIT
Date: Wed, 11 Nov 2020 19:08:40 -0700

Cześć!

On Wed, Nov 11, 2020 at 5:48 AM Sylwester Zarębski <sylwek@isp.net.pl> wrote:

>   W związku z tym, że praca z CVS jest mocno nieintuicyjna, a narzędzia dziś
>
> już archaiczne, proponuję otwarcie repozytorium GIT.

Dyskutowaliśmy o tym 10 lat temu i wtedy to CVS wydawał się bardziej
intuicyjny - trzeba było się nauczyć tylko komend "checkout", "update"
i "commit". Osobiście nie mam nic przeciwko Git poza tym, że i tak
muszę używać CVS do umieszczania tłumaczeń w głównym repozytorium www.
:-)

> Propozycję argumentuję dodatkowo tym, że niektóre tłumaczenia mają swoje
> wersje GIT, np:
> http://git.savannah.gnu.org/git/www-fr.git/

Grupa francuska jest bardzo aktywna i ma kilku tłumaczy pracujących
jednocześnie nad danym artykułem. Na pewno używają repozytorium więcej
niż my (nie licząc mnie, było 5 zmian w 2017, a tak to poprzednia
aktywność ucichła w połowie 2014 r.).

> Nie wiem co jest potrzebne do otwarcia takiego repozytorium, czy GNU w tym
> pośredniczy, czy samemu można, ale kładę pomysł do rozważenia.

Savannah pozwala na Git. Jeśli grupa tego chce, mogę dowiedzieć się
jak to wdrożyć i przenieść historię. Najważniejsze to mieć
zastosowanie, bo co zyskujemy nad tym jak jest teraz?

1) można pobrać plik .pl.po lub .pot do aktualizacji/tłumaczenia
bezpośrednio z tej strony:
https://www.gnu.org/software/gnun/reports/report-pl.html

2) po przetłumaczeniu wysyła się plik na maila www-pl-trans (lub dla
stałych członków na www-pl-discuss), a ja poprawiam format pliku i
umieszczam bezpośrednio w repozytorium www.

Pozdrawiam,
Janek