www-pl-discuss

Re: [www-pl-discuss] Wielkie litery

From: Jan Owoc
Subject: Re: [www-pl-discuss] Wielkie litery
Date: Sun, 22 Aug 2010 12:23:16 +0200

Witam,

W dniu 22 sierpnia 2010 10:38 użytkownik Sueroski <address@hidden> napisał:
> Ja również byłbym za pozostaniem przy wielkich literach.
> Teoretycznie te litery mają tworzyć skrót (FSF), który co prawda nie tworzy
> się w polskiej wersji, bo raczej nie damy FWO, ale wielkość liter powinniśmy
> zachować.
> Ja bym pisał tak jak jest w oryginale (czyli chyba zawsze wielkie litery).

Ja mam dwa komentarze:

1. nad kwestiami językowymi (ortografia, gramatyka itd.) nie głosujemy
- szukamy wiarygodnych źródeł (pamiętając, że ortografia angielska
jest inna niż polska)

2. jeśli jest to sprawa gdzie można pisać w jeden lub drugi sposób,
patrzymy jak to robią inne organizacje (Wikipedia, FSFE itd.) i
staramy się to robić konsekwentnie

Nie jestem lingwistą, więc nie będę komentował punktu nr 1 - dla mnie
poradniki z ortografii są napisane po chińsku.

Do punktu nr 2 mam dwa komentarze:
http://www.fsfe.org/index.pl.html
http://pl.wikipedia.org/wiki/Free_Software_Foundation

W obu przypadkach, zostawiają to jako "Free Software Foundation", ew
dodając w nawiasach przy pierwszym użyciu, że chodzi o "Fundację
Wolnego Oprogramowania" (wielkimi literami).

Druga sprawa, to "Wolne Oprogramowanie" jest pisane wielkimi literami
na Wikipedii tak, jakby to była nazwa własna:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wolne_Oprogramowanie

Mamy w grupie kilku lingwistów. Jeśli znajdą powody, dla których nie
powinno się pisać "Free Software Foundation (Fundacja Wolnego
Oprogramowania)" lub "Wolne Oprogramowanie", będziemy używali poprawną
formę. Jeśli nie będzie zastrzeżeń, możemy za kilka dni rozpocząć
konsekwentne przepisywanie na w.w. formy.

Pozdrawiam,

Janek