www-pl-announce

[www-pl-announce] stan tłumaczeń

From: Jan Owoc
Subject: [www-pl-announce] stan tłumaczeń
Date: Wed, 24 Nov 2010 22:29:38 +0100

Witam,

1. Nowe tłumaczenia
2. Ranking tłumaczeń
3. Recenzenci
4. Pozyskiwanie nowych tłumaczy

//==**==//
1. Nowe tłumaczenia

W ostatnich dwóch tygodniach, dwa artykuły zostały przetłumaczone i
zrecenzowane:
- http://www.gnu.org/gnu/gnu-linux-faq.pl.html
- http://www.gnu.org/philosophy/free-software-intro.pl.html

Dziękuję tłumaczom i recenzentom.

//==**==//
2. Ranking tłumaczeń

Zbliżamy się do drugiego miejsca. Może do końca roku się uda.

1. 202 : francuski
2. 76 : kataloński
3. 72 : polski (dwa tygodnie temu 70)
4. 69 : hiszpański
5. 65 : arabski

//==**==//
3. Recenzenci

Obecnie czeka pięć artykułów na recenzentów:
http://pl.gnu-ptt.wikia.com/wiki/Do_t%C5%82umaczenia#Czekaj.C4.85_na_recenzje

O ile jest kilku aktywnych tłumaczy, brakuje nam aktywnych
recenzentów. Ponieważ ja i tak powinienem przeczytać każdy artykuł
przed umieszczeniem, mogę (o ile to nie jest moje tłumaczenie) dokonać
drugiej recenzji. Wystarczyłby jeden recenzent, który co tydzień by
jeden artykuł przeglądał. Ile czasu tygodniowo by to zajęło?

//==**==//
4. Pozyskiwanie nowych tłumaczy

Na początku roku około 40 osób zgłosiło się do GNU, że pomoże
tłumaczyć artykuły na polski. Te osoby miały czas na początku roku.
Kilka miesięcy później, gdy doszło do tworzenia grupy, okazało się, że
około połowa już nie ma czasu - takie już życie, że czas raz jest, raz
go nie ma.

Na chwilę obecną, lista nieaktywnych tłumaczy jest dłuższa niż
aktywnych (a z tych "aktywnych", to chyba tylko 4 lub 5 dokonało
tłumaczenia lub recenzji w ostatnich dwóch miesiącach).
Czy ktoś ma pomysł na szukanie nowych tłumaczy, którzy mieliby te 1-2
godzinki tygodniowo na tłumaczenie?

Pozdrawiam,

Janek