texmacs-dev

[Texmacs-dev] Re: Conventions d'organisation

From: Joris van der Hoeven
Subject: [Texmacs-dev] Re: Conventions d'organisation
Date: Thu, 4 Apr 2002 14:56:33 +0200 (MET DST)

> I think that the TeXmacs format should not be dropped. It is easy to parse
> (but maybe not as easy as the Scheme format), it is definitely way easier to
> edit because 'document's and 'concat's are reprensented in a much more
> intuitive manner. Admitedly, this format is inappropriate for styles, and
> computational markup in general, where the Scheme format is much better.
>
> Since I have talked a lot with Steph on the issue of TeXmacs document formats
> and representation, I can say we have the same idea on that point.

Pour la representation des "documents" et "concat", je peux faire en sorte
que ca reste naturel. La principale chose qui changerait est que
les lignes ne seraient plus coupees et qu'il y aurait des ""
autour des chaines de characters. Mais en simulant l'indentation
du format actuel, la structure du document serait bien visible.
En revanche, l'absence de cesure rendra le remplacement systematique
sur un fichier plus facile.

(oh pardon, je cause en francais...)

<Joris>