Re: [Serbiangnome-lista] SuSE 9.0 i (uslovno) novi Gnom

From: Milos Rancic
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] SuSE 9.0 i (uslovno) novi Gnom
Date: Sat, 01 Nov 2003 01:33:55 +0100

Дана пет, 31-10-2003 у 11:08, Часлав Илић је написао:

> Где може ово да се нађе?

Потерао сам све да ради боље, па тако могу
сада писати и ћирилицом...
Елем, дао сам објашњење управо у фајлу који
би требало да се зове
отприлике 'sr-cy.map' или тако нешто у оквиру
новог KBD пакета. Фајл је,
наравно, стар четири године. У питању је
књига "Наша азбука и њене
норме". Ја је негде имам, али не знам више
код кога је. У сваком
случају, обе тастатуре (и за Иксе и за
конзолу) су урађене по тим
препорукама. Главна измена се састоји у
непотребности македонског слова
'дз' на месту енглеског 'з', па је ту место
нашло 'ђ' да би се убрзало
писање. Друга је измена у односу на старе
куцаће машине (опет зарад
брзине куцања), где је 'ж' на месту енглеског
'/'. То оставља места за
отворену и затворену средњу заграду на
месту затворене средње и велике
на енглеској тастатури. (Мислим на америчку
енглеску, АНСИ, свакако.) И,
на крају, чини ми се да је горњи ред (знакови
изнад слова) боље урађен у
ЈУС тастатури (в. Емакс) него код мене, па би
то требало мало
кориговати.

Поздрав,
Милош