Re: [Serbiangnome-lista] Upotreba pisma na listi: kome *treba* latinica?

From: Страхиња Радић
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Upotreba pisma na listi: kome *treba* latinica?
Date: Tue, 23 Sep 2003 21:44:59 +0200

Дана 2003.09.23 22:25, Milos Rancic је написао:
> (1) na konzoli bude bilo moguce, bez pecovanja kernela (hocu reci bez
> velikih muka), pisati unikodom i
[...]

        Ја мислим да није потребна подршка за Уникод у конзоли уколико се
инсталира једноставан спис за „procmail“, који уз помоћ програма УНИСТД (или
другачије; нпр. преко програма „iconv“, кога садржи свака новија дистрибуција)
претвара УТФ-8 у изо 8859-5, а то је већ подржано у конзоли...

> (2) kada najstariji MS Windows u
> sirokoj upotrebi bude 2000 (sada se jos nasiroko koriste 95 i 98) --

        Моје искуство са разним филолозима (углавном професорима, наравно ;^)))
) је да они користе Микрософтов Аутлук, који подржава УТФ-8, тако да не би
требало да буде проблема. Мислим, пошто је та категорија показатељ за оно шта
„неуки корисници“ користе. :^)) Дакле, верзија Виндовса није битна, све док се
користи Аутлук или Аутлук Експрес.

> Osnovna vrednost Interneta i slobodnog softvera je teznja da svakom budu
> dostupni. Pisanjem poruka koje neko ne moze procitati poricemo tu
> vrednost.

        Да, али писањем „ошишаном“ латиницом (не мислим на „qwyx“) стварамо
„куцамацинску“ двосмисленост... на пример, овако могу да наведем нешто на
енглеском, а да се то у великом броју случајева разликује од остатка текста, за
разлику од „мацица и куцица“, где текст није једнозначан. Такође могу да
разликујем латинични текст са „ČĆĐŠŽ“ од ћириличног текста.

        У сваком случају, свако може да подеси филтар за „procmail“ тако да се
уз помоћ одређеног програма УТФ-8 претвара у нешто што је читљиво (нпр. аски),
као што сам ја то једно време радио са „Нашим писмом“, јер сам пошту проверавао
са Аласа у имитатору терминала који није био Пути. Код мене је функционисало
одлично, бар за читање. А за писање се увек може користити Јудит или Емакс или
нешто слично.

        Да све ово не би било сувопарно, ево списа (УНИСТД је у
„/home/korisnik/bin“). Наравно, требало би користити само један од ова три, већ
према потреби:

#--------------------------UTF-8 => ISO 8859-5----------------------
:0
* ^Content-Type:.*text/plain;.*charset=utf-8
{
    :0 fw
    | $HOME/bin/unistd -uutf8 iso
        :0 Afhw
        | formail -I "Content-Type: text/plain; charset=iso-8859-5" \
                  -I "X-Charset-Autoconverted: utf-8 to iso-8859-5 by procmail"
}
#--------------------------UTF-8 => ISO 8859-5----------------------

#--------------------------UTF-8 => WIN 1251----------------------
:0
* ^Content-Type:.*text/plain;.*charset=utf-8
{
    :0 fw
    | $HOME/bin/unistd -uutf8 win
        :0 Afhw
        | formail -I "Content-Type: text/plain; charset=win-1251" \
                  -I "X-Charset-Autoconverted: utf-8 to win-1251 by procmail"
}
#--------------------------UTF-8 => WIN 1251----------------------

#--------------------------UTF-8 => ASCII----------------------
:0
* ^Content-Type:.*text/plain;.*charset=utf-8
{
    :0 fw
    | $HOME/bin/unistd -uutf8 ascii
        :0 Afhw
        | formail -I "Content-Type: text/plain; charset=ascii" \
                  -I "X-Charset-Autoconverted: utf-8 to ascii by procmail"
}

        Поздрав,
        Страхиња

--
((((  +  )))) „Су чимъ ће те изаћ' предъ Милоша
((( IC|XC )))  И предъ друге Србске витезове,