Re: [Serbiangnome-lista] Rečnik

From: Danilo Segan
Subject: Re: [Serbiangnome-lista] Rečnik
Date: Sat, 12 Apr 2003 01:00:15 +0200

Goran Rakić wrote:

Danas sam počeo da učim GTK programiranje pa sam odlučio da za probu napravim malu aplikaciju koja će omogućiti offline pregled rečnika. Za sada sam napravio UI u glade-u, napisao neke callback-ove i sada čitam GTK dokumentaciju kako bih saznao kako da koristim treelist widget.

Aplikacija će sinhronizovati rečnik u vidu sqlite fajla (koji smatram najboljim za to, a može se koristiti i php interfejs ka sqlite-u). Bolje je od nekih xml kombinacija jer će biti puno reči, a korišćenje mysqla ili sličnog ne dolazi u obzir jer rečnik treba da bude klijentska aplikacija. Stoga se rečnik na web-u može držati u mysql-u ili sličnom, a onda generisati sqlite baza koju klijent može da sinhronizuje. Za sada se mora skidati cela baza, ali gledaću i to da rastavim. (prvo ja da napravim funk. program, posle ćemo lako).
Pa problem sinhronizacije se ne može baš tako lako rešiti. Ili ćeš ti poslati celu tvoju bazu na server, pa onda ona tebi reći šta se razlikuje, ili obrnuto. Ne može se izbeći slanje čitave baze, osim ako se ne koristi neki način „vremenskog“ označavanja, pa da tražiš samo izmenjeno od tad i tad, odnosno da šalješ samo izmenjeno od tad i tad.

Napominjem da nemam pojma GTK programiranje, tako da ne očekujte skori završni rezultat.
Samo polako, kao što rekoh to i nije prvo na spisku. Ja sada nemam vremena da se u to uključim, ali vidim da si pun entuzijazma.

Dosadašnji source ja na devbase.net/recnik pa ako ima nekog ko hoće da pomogne (ima li uopšte ikog na listi, osim danila?), neka mi se javi na email...
Mislim da smo jedini na ovoj listi. Čak imam osećaj da ni Tomislav nije na njoj, iako ju je on napravio. Zato, možemo i da zaboravimo na privatne poruke, pošto nam ovako Savana čuva sve što treba.

Nisam hteo još da pozivam ljude zato što bi se najverovatnije razočarali kada vide da je sve „razvaljeno“, tj. da nema još uvek nikakve organizacije. Valjda ćemo od ponedeljka moći da zovemo široke narodne mase da nam pomognu.

Pozdrav,
Goran Rakić

PS - da, znam za seg fault, ne mogu da provalim dokumentaciju za rad sa listom...
:-) Samo tako...

Živeli,
Danilo