ordbanken-diskusjon

Re: [ordbanken] Intransitive verb

From: Ketil Kvifte
Subject: Re: [ordbanken] Intransitive verb
Date: Tue, 02 Oct 2012 23:21:51 +0200

Tirsdag 2. oktober 2012 22.32.27 skreiv Karl Ove Hufthammer:
> ty. den 02. 10. 2012 klokka 21.34 (+0200) skreiv Ketil Kvifte:
>
> I 2012-rettskrivinga var det bestemt at ord som hadde -gj-/-kj- i
> hovudform og -g-/-k- i sideform skulle få valfri form. Dette gjeld for
> eksempel hengja/henga. Men det intransitive verbet henga har aldri hatt
> sideform med j, og har ikkje fått noko ny alternativ form. I praksis er
> det som er gjort her altså å gjera sideformer om til jamstilte former.
>
> Tilsvarande gjeld også andre ord av same mønster, som knekkja/knekka.

Takk for forklaring. Då veit eg at det er norma som er feil og ikkje
ordlistene. At -gj forsvinn er for så vidt greitt nok, men det bør anten vera
alltid lik infinitiv eller aldri lik infinitiv. Valfritt her er forvirrande. Eg
kan klare det sidan eg prøvar å skriva konsekvent, men mange, både av dei med
nynorsk som hovudmål og sidemål vert dette unødvendig ulogisk. Hengja eller
henga for transitivt bør forsvinna ut av neste normering. Evt å få inn
intransitiv hengja som ny form.

Eg ser ei tilsvarande tendens gjennom store delar av 2012-reforma. Ein har
ulogisk valfridom og vert tvungen til å ikkje ha samsvar mellom ord med same
etymologiske opphav. T.d. verb, substantiv og adjektiv med same stamme.

Lasta ned svn-versjonen av siste utgåva og eg synest det ser bra ut. Mykje
betre enn siste lanserte versjon. Likar best kommandolinjegrensesnittet.
Plasmoiden ser ikkje ut til å fungera akkurat no.  For ord som dette er det
heilt naudsynt å få sortert ut at det er ulik bøying på
transitivt/intransitivt. Og at det ikkje er valfri infinitiv på det
intransitive.