lilypond-user

Re: Function template (or whatever it's called)

From: David Kastrup
Subject: Re: Function template (or whatever it's called)
Date: Thu, 21 Jun 2018 00:11:04 +0200

Simon Albrecht <address@hidden> writes:

> OT: Is ‘cnt’ a common abbreviation in programming? Because it would
> seem to me like it’s too close to offensive…

"count" doesn't seem that much better.  Nor does "gown".

Let me quote from Shakespeare's "Henry V":

KATHARINE

    Ainsi dis-je; de elbow, de nick, et de sin. Comment
    appelez-vous le pied et la robe?

ALICE

    De foot, madame; et de coun.

KATHARINE

    De foot et de coun! O Seigneur Dieu! ce sont mots
    de son mauvais, corruptible, gros, et impudique, et
    non pour les dames d'honneur d'user: je ne voudrais
    prononcer ces mots devant les seigneurs de France
    pour tout le monde. Foh! le foot et le coun!
    Neanmoins, je reciterai une autre fois ma lecon
    ensemble: de hand, de fingres, de nails, de arm, de
    elbow, de nick, de sin, de foot, de coun.

ALICE

    Excellent, madame!

At any rate, "cnt" does not seem all that bad considering that Scheme
would also permit asterisks into identifiers like "c*nt".  Which, taking
common wildcard rules, could still stand in for "count" but I doubt
people would interpret it that way.

--
David Kastrup