janosik-devel

Re: [Janosik-devel] funkcjonalnosc

From: Rafal Szczesniak
Subject: Re: [Janosik-devel] funkcjonalnosc
Date: Tue, 18 Dec 2001 17:04:39 +0100 (CET)

On Tue, 18 Dec 2001, Artur Hefczyc wrote:

> Wlasciwie to ja bym wolal zeby pod kryptonimem krylo sie cos
> wiecej niz tylko jeden programik.

Alez oczywiscie! Mnie chodzi w tej chwili tylko o modul cvs'owy.

> Chcialbym aby conajmniej bylo to wszystko co jest potrzebne do
> rozliczania sie z ZUSem a moze cos jeszcze.

Ja tez. Ale wszystkiego na raz nie zrobimy. Zreszta, po co ja ci to
mowie -- przeciez ty to wiesz :)

> Transmisja to jest to czym ja bym chcial sie zajac. W koncu
> specjalizuje sie w transmisji danych wiec w tym obszarza jestem
> najbardziej przydatny. Oczywiscie moge (lubie) robic cokolwiek
> poza GUI.

W tej chwili, po modulem janosik, ja (mowie za siebie) widze procedury

(1) wczytujace dane wejsciowe w postaci:
 - pliku sgml (mam specyfikacje w pdf'ie)
 - wywolan modyfikujacych poszczegolne struktury danych (jako back-end
   dla roznych form GUI)
    i przechowujace je w wewnetrznej reprezentacji

(2) sprawdzajace poprawnosc danych i generujace odpowiedni komunikat
    bledu (zgodny ze specyfikacjami) jesli wystapi

(3) generujace plik wyjsciowy ktory:
 - bedzie wejsciem dla janosik-tt (zgadnij co to takiego ;) )
 - bedzie postacia drukowalna dokumentu zus'owego

Teletransmisje mozna oczywiscie zaczac poddawac RE, ale obawiam sie,
ze ZUS albo (jeszcze bardziej) Prokom zrobi awanture jak sie dowie i
padna stwierdzenia typu: "Ladne rzeczy! My tu z nimi rozmawiamy jak
udostepnic specyfikacje teletransmisji, a oni ja po prostu zlamali!
Toz to hakierzy, piraci, terrorysci, <co_tam_jeszcze_chcesz>. Jesli
tak, to my <praworzadni_obywatele_i_biznesmeni> zrywamy rozmowy"
I po bombkach.

Jakis czas temu ktos stwierdzil na rwo-list, ze jednak lepiej zaczekac
na (przynajmniej) jakas probe porozumienia. Zreszta, jesli zus nie
zatwierdzi janosik-tt jako poprawnego, to jesli mimo wszystko "ludzie"
zaczna go uzywac i wyjdzie to na jaw, to bedzie niezla awantura ...

Czekam na opinie, bo powinnismy sformulowac specyfikacje (katalog
docs/ juz jest).

cheers,
|Rafal 'Mimir' Szczesniak <address@hidden>   |