gnuheter-dev

[Gnuheter-dev] translate()

From: Patrik Wallstrom
Subject: [Gnuheter-dev] translate()
Date: Sun, 4 Aug 2002 19:26:29 +0200

Nu är alla translate() borttagna från alla filer utom
admin.php. Vilket betyder att jag inte behöver ladda lang-swedish.php
hela tiden, vilket också betyder att jag tagit bort den ur
mainfile.php.

Config.php är det som har samma typ av problem fortfarande, fast lite
värre. Den laddas lite väl ofta, flera gånger för samma sidvisning
till och med. Helst vill man som i Postnuke-projektet gjorde, flytta
över allt till en enda stor array.

För att starta övergången kanske man skulle skapa en parallell
config2.php och köra den med samma config, fast med en array, och
sakta flytta över all kod till config2.php-variabeln. Eller finns det
något bättre sätt att lösa det på?

--
patrik_wallstrom->foodfight->address@hidden>+46-709580442