www-nl-translators

[Www-nl-translators] Wijzigingen in vertalingen uitlichten (was: Nieuwe

From: Justin van Steijn
Subject: [Www-nl-translators] Wijzigingen in vertalingen uitlichten (was: Nieuwe en bijgewerkte vertalingen)
Date: Tue, 25 Oct 2016 19:33:43 +0200

Beste Tom,

Op 24-10-16 om 14:02 schreef Tom Uijldert:
> [...]
> Extra of minder spaties, notoire d, t en dt fouten, andere html etc. dat
> geloof ik wel.
>
> Het gaat met name om paragrafen/zinnen/alinea's die toegevoegd zijn of
> waarbij je hele zinsneden hebt gewijzigd.
> Die wil ik vooral nalopen op constructie en begrip. Daarbij moet ik overigens
> toch de hele alinea nalopen, alleen al om de context weer goed te hebben dus
> wat er dan *precies* is veranderd is niet belangrijk.
> (Terzijde: je doet nog vaak speciale tekens -o umlaut etc.- direct ipv.
> "ö". Daar wil ik eigenlijk ook niet op checken :) )
Wacht even... moet die html-code er inderdaad in? Ik dacht te menen dat
er in de huidige po-bestanden op de website ook gewoon ë,ó enz. instaan.
Anders zal ik voortaan die html gebruiken.

> Hmmm, goede raad is duur...
>
> Ik zou me dus kunnen voorstellen dat wanneer je maar -bijvoorbeeld- 3 van dit
> soort wijzigingen hebt, je ze als zodanig "fuzzy" aanmerkt en de rest laat
> zitten.
>
> Aan de andere kant wordt dit met veel wijzigingen weer bewerkelijk...
Ok, ik kan voortaan de alinea's waar hele zinnen zijn gewijzigd
aanmerken met een "fuzzy" of commentaar, in het geval dat het aantal
dergelijke grote wijzigingen beperkt is tot een paar alinea's.

> Ik zal eens kijken of er een grafisch betere diff-tool is die ik kan
> gebruiken zodat ik die kleine wijzigingen visueel eerder kan spotten en
> overslaan...
Dat is inderdaad een goed idee, als je een betere methode / andere
diff-tool hebt gevonden dan hoor ik het ook graag. Misschien eentje die
het per woord kan laten zien. Ter info: momenteel gebruik ik GNU
Diffutils, commando diff, met argument -u.

Tot slot: kan het zijn dat jouw e-mails niet aankomen bij de maillijst?

Groeten, Justin