gug-bg-herd

Re: Странен проблем с т върд диск и Линукс 2.6.32 (pos sibly failed opc

From: Ivaylo Valkov
Subject: Re: Странен проблем с т върд диск и Линукс 2.6.32 (pos sibly failed opcode: 0xca)
Date: Sat, 23 Jan 2010 19:56:49 +0200

На 23.01.2010 18:18, Yavor Doganov написа:

С 2.6.32 увисването е пълно и съм направо
безпомощен.  Чаках около половин час, без успех (пробвах и няколко
пъти).  Съобщенията там са само:

hda: dma timeout error: status=0x58 { DriveReady SeekComplete DataRequest }
hda: possibly failed opcode: 0xca

Идеи?
Пробвай да спреш DMA за диска с параметър към ядрото.
В „Documentation/kernel-parameters.txt“ към изходния код на ядрото
е описано, че става с:
ide-core.nodma= [HW] (E)IDE subsystem Format: =0.0 to prevent dma on hda, =0.1 hdb =1.0 hdc .vlb_clock .pci_clock .noflush .noprobe .nowerr .cdrom
                       .chs .ignore_cable are additional options
                       See Documentation/ide/ide.txt.

Не знам дали ще сработи, но в  съобщенията на работещото ядро
завършва със съобщение за спиране на DMA.
Забелязвал съм подобни съобщения при работеща система свързани
със CD-ROM устройство. Не помня дали изобщо е било свързано
с DMA, но понякога ми е увисвала машината когато се появят. Пък
и не са били толкова често явление.