gug-bg-herd

Re: [debian] [avifile/C++] Молба за съ вет относно #564868: FTBFS with g

From: Yavor Doganov
Subject: Re: [debian] [avifile/C++] Молба за съ вет относно #564868: FTBFS with gcc-4.5
Date: Wed, 13 Jan 2010 21:46:20 +0200

Георги Данчев wrote:
> статични членове (константни или не) се инициализират така:
> http://www.icce.rug.nl/documents/cplusplus/cplusplus11.html

Не виждам нищо смущаващо в avm_output.h; сигурно нещо съществено ми
убягва?

> Освен това, не е ясно върнатия указател от това new къде отива, май
> искате да е в m_pSelf:

Това признавам и на мен не ми е ясно...

> Бах, от де взе GCC 4.5, gcc-snapshot от experimental не е 4.5,
> доколкото виждам.

Как да не е?

address@hidden:~$ /usr/lib/gcc-snapshot/bin/g++ --version | head -1
g++ (Debian 20091228-2) 4.5.0 20091228 (experimental) [trunk revision 155486]

4.5 е следващата (все още неиздадена) версия, със сигурност няма да
бъде стандартния компилатор в Squeeze.

> Тези май са за други случаи ;-)

Точно така си го обяснявам и аз, но гледайки кръпката [1] за
диагностиката на GCC, в случая оплакването е нещо като „side effect“
или „false positive“ заради реализацията на тази част от новия
стандарт.

[1] http://gcc.gnu.org/ml/gcc-patches/2009-11/msg01378.html

> Доколкото знам само компилаторите могат да извикват конструктори
> Тип::Тип, а ти се опитваш и да връщаш това. Това което искаш е само
> Тип или Тип* ;-)

4.4 го приема за тип, 4.5 го приема за конструктор, а се очаква тип.

Не може дефиницията да е просто

  AvmOutput* AvmOutput::m_pSelf = 0;

защото логично компилатора се оплаква, че няма такъв тип.

> Аз доколкото знам typename се използва само във връзка с шаблони,

Не и от GCC 4.5 нататък, доколкото мога да разбера.

[*] http://gcc.gnu.org/ml/gcc-patches/2009-06/txt00006.txt

> за това което се опитвате да имплементирате не са ви нужни такива
> приложения по мое мнение.

Чакай, чакай...  Защо говориш в мн.ч.? :-)  avifile е изоставен пакет
в Дебиан; опитах се да коригирам по-сериозните грешки защото е
зависимост на мой пакет (cynthiune.app), както и да направя всичко
възможно да се компилира на всички архитектури.  Не ме вълнува този
пакет въобще, дори видях зор да изровя файлове за тестване...  Така че
нищо не се опитвам(е) да имплементирам(е), просто аз лично се опитвам
да коригирам всяка грешка, която мога.

Та на въпроса: какъв според теб е правилния подход в случая?