Re: [glob2-devel] strnlen error on Mac OS X

From: Stéphane Magnenat
Subject: Re: [glob2-devel] strnlen error on Mac OS X
Date: Mon, 12 Apr 2004 11:25:37 +0200

On Sunday 11 April 2004 21.16, Martin Nyffenegger wrote:
> /Users/martin/glob2/src/Player.cpp:256: error: `strnlen' undeclared
> (first use this function)
> /Users/martin/glob2/src/Player.cpp:256: error: (Each undeclared
> identifier is reported only once for each function it appears in.)
>
> strnlen seems inexistant in macosX ! Will try to find a substitude as
> soon as 'we got the time !

Somewhere in a #ifdef OSX :

size_t strnlen(const char *s, size_t maxlen)
{
        return std::min(strlen(s), maxlen);
}

Pas torp complique... Martin, peux-tu regarder si tu peux utiliser le
substitut que Seb a deja fait pour windows ?

Merci,

Steph

--
Stéphane Magnenat
Assistant doctorant, administrateur système