freetype

Re: [ft] Fw: outline points

From: Pankracy
Subject: Re: [ft] Fw: outline points
Date: Mon, 24 Dec 2012 10:04:52 +0100

Werner LEMBERG pisze:

> Aah, better English indeed does help!  No, FreeType doesn't provide
> this directly.  However, here are some ideas:
>
>   . If you are using the grayscale rasterizer, just write a callback
>     function which prints out the spans of a stroked glyph.  Both the
>     callback technique and the use of the stroker is demonstrated in a
>     tutorial file:
>
>       http://www.freetype.org/freetype2/docs/tutorial/example2.cpp

Pomysł ciekawy, ale nie podaje punktów. To już lepiej zrasteryzowac
krzywą i przeczytać punkty, ale wtedy trace dokładnosc. Bardzo tracę.

RasterCallback(const int y,.........
{
  Spans *sptr = (Spans *)user;
  for (int i = 0; i < count; ++i)
    sptr->push_back(Span(spans[i].x, y, spans[i].len, spans[i].coverage));
    printf("x,y %d %d\n",  <and what I can here? I co mam tu wpisać
jeśli chę to zrobić w C>

Po za tym tu dostane te punkty w int a nie we float.

Możliwe, że pan Wojciech Ma rację i trzeba będzie uzyć wzorów do
wyliczenia tego samodzielnie. Może jakis przykład, bo krzywych Beziera
jest kilka rodzajów i za każdym razem inaczej się to wylicza?

Przy okazji przyklady w C++ sa dużo mniej czytelne niż w C. Proponuje
przepisac je na C. Wiele wywołań jest dość skomplikowanych.

Chciałbym bardzo podziękować panu Wojciechowi za to, że zechciał
przetłumaczyć moje niedoskonałe pytanie. Dziękuje za pomoc.